czwartek, 21 kwietnia 2016

Młoda kapusta z koperkiem

Składniki:

- 1 lub 1,5 główki młodej kapusty (ja dałam 1,5 główki);
- 2 pęczki koperku;
- średnia cebula;
- 300g boczku wędzonego, parzonego;
- duże pęto kiełbasy (ja wybrałam        podwawelską  z szynki);
- sok z połówki cytryny;
- sól;
- pieprz;
- 2 - 3 łyżeczki cukru;
- olej lub oliwa.

Wykonanie:

Kapustę drobno szatkujemy i siekamy koperek, po czym wrzucamy razem do garnka. Zalewamy szklanką wrzątku i gotujemy ok 20 min.
W między czasie kroimy cebulkę w piórka i podsmażamy na złoto na patelni. Kroimy w kostkę boczek i kiełbasę, dodajemy do cebulki i smażymy razem. Wrzucamy do garnka z kapustą. Mieszamy. W razie potrzeby kapustę podlać gorącą wodą i dalej gotować z boczkiem i kiełbasą. Dodać pieprzu, soli i cukru (ja osobiście nie dodaję cukru - taka mi odpowiada). Kapustkę dusimy do miękkości, dodajemy soku z cytryny (zamiast soku z cytryny można dodać octu - jednak cytryna jest zdrowsza). Mieszamy.

Samcznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz