niedziela, 4 czerwca 2017

Wojna Harta

Zupełnie nie wiem jak to się stało, że do tej pory nie miałam okazji obejrzeć filmu "Wojna Harta"

Zwykle oglądam wszelkie nowości, pojawiające się na dużym ekranie, a tu taka niespodzianka. Słyszałam nie raz o tytule tego filmu ale jakoś nie dane było mi go obejrzeć. Może to był czas gdy nie interesowały mnie zbytnio filmy wojenne??? Nie mam pojęcia,
Minęło 15 lat od premiery tego filmu, gdy trafiła mi się możliwość obejrzenia go.
Cóż mogę powiedzieć ? Film bardzo mnie zafascynował. Nie uroniłam z niego ani kropelki. Rewelacyjna obsada: Bruce Willis (mój ulubiony aktor), Colin Farrell, Terence Howard, Rick Ravanello. Film wojenny, ale nie jakaś walka na froncie, strzelanie, zabijanie itp.
Akcja ma miejsce w obozie dla jeńców wojennych. II Wojna Światowa, porucznik Tomas Hart (Colin Farrell) trafia do niemieckiego obozu jenieckiego. W obozie  wśród jeńców panuje hierarchia wojskowa, gdzie dowódcą jest najstarszy rangą pułkownik McNamara (Bruce Willis). 
Hart od razu podpada pułkownikowi i zostaje oddelegowany do baraku szeregowychgdzie ma dbać o porządek, jako oficer. Po kilku dniach do obozu trafia dwóch czarnoskórych lotników, którzy zostają zakwaterowani w baraku Harta. Wybucha konflikt na tle rasowym, którego młody porucznik nie jest w stanie opanować, dochodzi do morderstwa białego, a na miejscu zabójstwa zostaje przyłapany czarny lotnik. Niemiecki komendant obozu zgadza się na propozycję McNamary, aby lotnikowi zorganizować prawdziwy proces. Jego obrońcą zostaje Hart, który w cywilu był studentem prawa. Proces jest tylko przykrywką dla czegoś ważniejszego, a czarnoskóry lotnik ofiarą, którą trzeba ponieść względem większości. Zakończenie jakoś mnie nie zaskoczyło, domyślałam się go. Film bardzo mi się podobał. Rewelacyjna rola mało znanego wówczas Collina Farrella. Twardy charyzmatyczny Bruce Willis. Pomimo wielu negatywnych ocen dla mnie bomba. Moja ocena: 4/6

"Wojna Harta"
reżyseria: Gregory Hoblit
scenariusz: Terry George, Billy Ray
rok: 2002
gatunek: wojenny, dramat
produkcja: USA
obsada: Bruce Willis, Colin Farrell, Terence Howard, Rick Ravanello.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz